10 augustus 2017

Maurits von Martels: 'De politiek kan wel wat meer gezond boerenverstand gebruiken'

Om meer gezond boerenverstand in de politiek te krijgen organiseert het CDA Gooi & Vechtstreek in samenwerking met LTO Noord, afdeling Gooi, Vecht & Amstelstreek op maandag 18 september a.s. in de Meentboerderij, Melkmeent 9 in Hilversum een discussiebijeenkomst voor boeren en politici. Aanvang is 20:00 uur (ontvangst vanaf 19:30 uur).

Volgend jaar zijn er weer verkiezingen voor de gemeenteraden. De verkiezingsprogramma's worden nu geschreven. Daarbij moeten de belangen van de agrarische sector goed in beeld worden gebracht. Alleen dan kunnen ze worden opgenomen in de verkiezingsprogramma's.

Dat is helaas geen vanzelfsprekendheid. De specifieke positie van boerenbedrijven in het 'buitengebied' is bij de lokale bestuurders lang niet altijd bekend. Iedereen wil graag koeien in de wei behouden, maar dan moet er wel ruimte zijn om te ondernemen.

Gastspreker Tweede Kamerlid Maurits von Martels
Maurits von Martels is sinds maart 2017 Tweede Kamerlid voor het CDA. Hij stond op plek 44 op de kandidatenlijst, maar kwam met ruim 21.000 voorkeursstemmen in de Kamer. Zijn slogan was: ''Méér boerenverstand in de Tweede Kamer''. Hiervoor was hij melkveehouder en wethouder in de gemeente Dalfsen.

Het volledige programma volgt nog. Aanmelden kan nu al: mail naar [email protected]