27 november 2016

CDA blij met project 'Veilig naar school'

Het was een hartewens uit het verkiezingsprogramma van het CDA: Stel jaarlijks een budget beschikbaar om initiatieven van ouders en kinderen te stimuleren om de veiligheid rond scholen te verbeteren.

CDA-raadslid Herman Veldhuisen: 'Voor zo'n gezamenlijk project van de scholen, Veilig Verkeer Nederland en de gemeente heeft het CDA altijd geijverd. Niet alleen lokaal, maar ook regionaal. Want als onze jeugd straks de basisschool achter zich laat, trekken ze richting de omliggende gemeenten voor het vervolgonderwijs. En als ze op de basisschool leren zich veiliger te gedragen in het verkeer, dan betekent dat ook beter opletten op weg naar de club.'

Bewustwording en aanpakken verkeersonveilige plekken

Veldhuisen: 'Heel sterk vind ik dat het niet alleen een lesje op school is of een extra verkeersbord op straat. Door juist beiden in dit project aan te pakken laat je als school en overheid ook zien dat het je menens is. Het versterkt elkaar. Mooi is ook dat alle twaalf basisscholen meedoen.'

Kijk voor meer informatie op: https://www.wijdemeren.nl/veilignaarschool