29 april 2011

Koninklijke Onderscheiding voor Herman Veldhuisen

Tijdens de lintjesregen 2011 heeft ook ons CDA-raadslid/fractieassistent Herman Veldhuisen uit handen van burgemeester Martijn Smit  een Koninklijke Onderscheiding ontvangen.

De heer H.J. Veldhuisen uit Nederhorst den Berg (62), Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Vanaf 1986 tot heden heeft de heer Veldhuisen zich op bijzondere wijze ingezet voor het kerkelijk leven, de lokale politiek, de ijsvereniging en de cultuurhistorie.

Van 1986 tot heden was hij voor de Nederlandse Hervormde Kerk (thans PKN-gemeente) in Nederhorst den Berg onder andere actief als lid en voorzitter van de diaconie, lid van ZWO (zending, werelddiaconaat en oecumene) en maakte hij van 1991 tot 1995 deel uit van het Breed Moderamen van de kerk. Sinds 1995 ontvangt hij regelmatig op zaterdagen gasten in de kerk (een rijksmonument) voor een rondleiding.

Sinds 1993 is de heer Veldhuisen politiek actief voor het CDA. Tot 2001 was hij bestuurslid voor de afdeling Nederhorst den Berg, van 2002 tot 2010 raadslid van de gemeente Wijdemeren en op dit moment ondersteunt hij de raadscommissie Bestuur & Middelen.

Van 1997 tot 2003 was hij vrijwilliger, parcoursbouwer en verkeersregelaar van de jaarlijkse ronde Door Overmeer.

Van 1999 tot heden bestuurslid van de Stichting Behoud Kerkgebouwen en van 2002 tot heden bestuurslid van de Vereniging Kerkrentmeesterlijk Beheer in Noord-Holland en vrijwilliger bij diverse activiteiten van de IJsvereniging Nederhorst den Berg. Sinds 2002 is de heer Veldhuisen tevens vicevoorzitter van de Historische Kring Nederhorst den Berg.

Het Kapittel voor de Civiele Orden kwalificeert hem als ‘iemand die zich geruime tijd ten bate van de samenleving heeft ingespannen of anderen heeft gestimuleerd.’

Download: Ondersteuning namens CDA fractie