23 maart 2011

Vrijwilligerswerk onder de aandacht tijdens NL Doet

CDA Wijdemeren en het BLOK knappen samen tuin en plein bij de Oude School op

Reed u op vrijdag 18 maart langs De Oude School op de Kortenhoefsedijk dan kon u het grote spandoek van NL Doet eigenlijk niet missen. Verder op het terrein wapperde ook de NL Doet -vlaggetjes om aan te geven dat het BLOK (Behoud Leefbaarheid Oud Kortenhoef) meedeed aan deze actie.

NL Doet is een grote vrijwilligersactie die op initiatief van het Oranjefonds georganiseerd wordt. Tijdens deze actie kunnen klussen worden aangepakt waar organisaties anders niet aan toe komen.

Zo ging het ook bij de Oude School aan de Kortenhoefsedijk waar het CDA Wijdemeren samen met bestuursleden van het BLOK op deze vrijdagmiddag aan de slag ging om de tuin en het schoolplein op te knappen. Het druilerige weer mocht de pet niet drukken en met vereende krachten ging men aan het werk. In een gezellige sfeer  werd er gesnoeid, gemest, de teakhoutenbanken werden schoon geschrobd, het mos werd verwijderd op het plein, de graskanten werden afgestoken etc.

Tijdens een welverdiende pauze was er tijd om te genieten van koffie mét heerlijke appeltaart van Jos. Aan het eind van de middag was een mooie tuin en plein het resultaat. Voor het CDA Wijdemeren een mooie manier om het vrijwilligerswerk dat zij zo’n warm hart toedraagt te steunen. En voor het BLOK een ideale manier om haar terrein weer lenteklaar te maken in aanloop naar de vele activiteiten die weer georganiseerd zullen gaan worden!
Wij hopen u bij onze activiteiten te mogen begroeten!

Hartelijke groet,
Het Bestuur van het BLOK