18 juni 2013

Wat vind jij? Wat houdt jou wakker?

Om te horen wat jongeren, van pakweg 16 tot 25 jaar,  vinden wordt in samenwerking met de Jongerenburgemeester van Wijdemeren op woensdag 19 juni a.s. een jongerendebat met politieke markt gehouden in het gemeentehuis aan de Rading in Loosdrecht.

De jongerenavond begint om 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur)en wordt muzikaal omlijst door The Southern Locals uit Vreeland.

Voordat het echte jongerendebat begint kunnen jongeren alle informatie krijgen over vier door jongeren zelf uitgekozen thema's:

·      jongerenhuisvesting en starterswoningen,

·      alles rond werk, studie en stage

·      veilig uitgaan.

·      en de Jongerenraad Wijdemeren

Ook burgemeester Martijn Smit is aanwezig om de jongeren wegwijs te maken in het politieke reilen en zeilen.

Jongerendebat

Halverwege de avond worden in de raadszaal twee debatten gehouden over thema's die de jongeren deze avond zelf kiezen. Dat gebeurt in de vorm van een Lagerhuis Debat en staat onder leiding van Herman Stuijver, redacteur van de lokale bladen van Wijdemeren.

Politieke Markt

Tijdens de jongerenavond zijn alle politieke partijen aanwezig die meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014. Alle partijen schrijven in deze tijd hun verkiezingsprogramma. Het is daarom nu het moment voor jongeren om aan de politiek te vertellen wat hun wensen zijn en wat zij op de agenda van Wijdemeren willen zetten.

Welkom

De avond is voor alle Wijdemeerse jongeren gratis toegankelijk. Ook de drankjes en hapjes zijn deze avond gratis. Evenals de muziek van The Southern Locals!