14 mei 2015

Zilveren CDA-speld voor Niek Steenvoorden

Voor zijn jarenlange verdiensten voor het CDA en tal van maatschappelijke organisaties heeft Niek Steenvoorden de zilveren speld van het CDA ontvangen.

Landelijk partijvoorzitter Ruth Peetoom was naar Loosdrecht gekomen om tijdens de ledenvergadering het ereteken op te spelden.

Daaraan voorafgaande schetste Ruth Peetoom het beeld van een CDA'er die in de meest uiteenlopende organisaties van het dorp als spin in het web acteerde en zo verbindingen wist te leggen. Iemand die midden in de gemeenschap staat en heel veel mensen aan het CDA heeft weten te binden. Peetoom deed dat zonder een naam te noemen. Toen Ruth Peetoom uiteindelijk vertelde dat het hier om Niek Steenvoorden ging, was Steenvoorden zelf zeer verrast. Dat nam nog toe toen zij vertelde dat het bestuur van het CDA hem de zilveren speld toekenden.

En zo was Niek Steenvoorden op de dag waar hij op zijn 75e verjaardag het boek met zijn levensverhaal presenteerde opnieuw het middelpunt van een feestelijke bijeenkomst.