26 juni 2017

Bluijsblog 11: Buurtbedrijf Zandvoort "Werk in uitvoering"

Ik ben zeer gelukkig met het feit dat de Blauwe Tram langzamerhand gaat bruisen door de nieuwe activiteiten die daar plaats (gaan) vinden. Samen met wethouder Gerard Kuipers heb ik onlangs het Buurtbedrijf in de Blauwe Tram geopend. Met de komst van het Buurtbedrijf wordt het voor Zandvoorters, die op grote afstand van de arbeidsmarkt staan, mogelijk om op een eigen locatie te werken en getraind te worden.

Het Buurtbedrijf wil zich richten op verschillende activiteiten:

• Productiewerkzaamheden, zoals brieven vouwen, labels plakken en producten inpakken.

• Tuinonderhoud bij oudere mensen thuis, zoals bijvoorbeeld aanplanten, onkruid wieden en gras maaien.

• Reinigingsklussen, projecten van Zandvoort Schoon en onderhoud aan de flats van De Key.

• Klussen bij het Pluspunt waar geen vrijwilligers voor zijn (allerhande klussen bij personen thuis).

Daarnaast wordt in het Buurtbedrijf ook scholing gegeven in basis arbeidsvaardigheden.

Op dit moment is het aanbod aan activiteiten groter dan het aantal kandidaten dat instroomt in het Buurtbedrijf. In totaal zijn nu twintig Zandvoorters aan de slag in het Buurtbedrijf. Men zit met smart te wachten op meer aanmeldingen. Misschien komt u zelf in aanmerking om u aan te melden, of kent u mensen in uw omgeving die hier baat bij kunnen hebben. Bel dan het Team de Verbeelding/Buurtbedrijf Zandvoort, telefoonnummer 023-5740226, of ga een kijkje nemen in de Blauwe Tram, adres Louis Davidsstraat 2 te Zandvoort