13 oktober 2017

Bluijsblog 23: "11STRANDENTOCHT"

Het was afgelopen zaterdagochtend 7 oktober wel erg vroeg opstaan voor mij. Maar wie A zegt, moet ook B zeggen. Dus heb ik samen met Niek Meijer deelgenomen aan de eerste 11strandentocht. Deze strandentocht is een initiatief van de Nederlandse Hartstichting.  Ruim 1.100 mensen hebben deelgenomen en er is in totaal ruim 78.000 Euro opgehaald voor onderzoek om hartinfarcten te voorkomen.

Er waren elf stempelposten, waarvan strandtent Thalassa er één was. Het is een echte prestatie als je de totale route van 60 km langs de vloedlijn, met windkracht 7 tegenwind, helemaal uitloopt. Niek en ik hebben zo'n 6 km meegelopen, vanuit Zandvoort richting Langervelderslag. Vervolgens gingen we 'hard' lopend terug. Je raadt wel wil het snelste was!

Volgend jaar, op 6 oktober 2018, zal dit geslaagde evenement voor de tweede keer worden georganiseerd. Hopelijk dan met minder wind, laag water en zon.

Inschrijven: www.11strandentocht.nl