06 maart 2019

Bluijsblog 73: “CDA brengt werkbezoek aan Circuit Zandvoort”

Een CDA delegatie van afdeling Zandvoort en de provinciale afdeling heeft afgelopen vrijdag een bezoek gebracht aan het Circuit Zandvoort. De lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen Dennis Heijnen, gedeputeerde voor het CDA Jaap Bond en onder meer onze Zandvoortse kandidaat voor de Provinciale Staten, Gert-Jan Bluijs, hebben samen met de voltallige fractie Zandvoortse raadsleden Kees Mettes en Kevin Stephan en buitengewone raadsleden Peter Bluijs en Ralf Endstra gesproken met het Circuit Zandvoort over de bijdrage die de decentrale overheden zouden kunnen leveren om de F1 in Nederland mogelijk te maken.

Een verhelderende bijeenkomst met blik op de cijfers en waarin ook duidelijk is geworden dat aan alles wordt gedacht, ook ver buiten de kerntaken van het Circuit, waaronder mobiliteit en accommodaties.  Het Circuit Zandvoort stelt zichzelf topeisen. Gezien de duidelijke visie en het aanstekelijk enthousiasme van de organisatie moet de Grand Prix van Zandvoort terugkomen.

CDA Zandvoort en CDA Noord-Holland zullen zich in elk geval inzetten voor de nodige facilitaire ondersteuning door gemeente respectievelijk provincie om dit unieke topevenement in Nederland mogelijk te maken. CDA Zandvoort wenst het Circuit Zandvoort succes met de laatste loodjes en kijkt uit naar de terugkomst van een prachtig wereldspektakel naar Zandvoort.