Beach in Zandvoort, Netherlands
21 februari 2018

Zandvoort blijft met beide benen in het zand staan en lift mee met de metropoolregio

De Zandvoortse Courant en ZFM deponeren de komende periode een aantal stellingen waarbij politieke partijen antwoord op moeten geven. De achtste stelling gaat over de pleinen in Zandvoort.

Stelling: De metropool regio kost Zandvoort meer dan het oplevert.

Zandvoort maakt deel uit van de metropoolregio. Zandvoort is al jaren  de bakermat van Amsterdam. Onze campings met staanplaatsen voor vakantie huisjes worden bevolkt door onze Amsterdamse gasten. Niets mis mee! Nu wordt het allemaal meer ‘megalomaan' aangepakt en bekeken, trends volgen, meeliften etc.

Laten we vooral blijven denken in Zandvoort aan Zee de badplaats aan de Hollandse Kust waarbij alle toeristen welkom zijn. Ook voor onze Duitse toeristen die al jaren lang komen.  Dus iets minder ‘poespas’ en de beide benen op de grond is de houding die bij Zandvoort past. Natuurlijk gaan we mee met de tijd en profiteren van samenwerking in regio verband dient dan niet uit het oog te worden verloren. Dus sluit het CDA af met ‘doe maar normaal doen we al gek genoeg’. Wij denken dat onze deelname aan metropool regio kosten iets van € 1,50 per inwoner geen weggegooid geld is.