28 november 2019

CDA wil dat provincie familiebedrijven helpt bij overname en innovatie

De provincie gaat aan de slag met nieuw MKB beleid de komende jaren. Ter voorbereiding op het voorstel is in de commissie hierover van gedachten gewisseld met Provinciale Staten. Jerry Blekkenhorst heeft namens het CDA aangegeven dat het belangrijk is dat de provincie aandacht heeft voor bedrijfsovername en innovatie.

Arbeidsmarkt
Blekkenhorst: "Ik heb ervoor gepleit dat er meer ondersteuning op het gebied van overname en innovatie vraagstukken komt. Niet alleen technologisch vooral op het gebied van sociale innovatie. Het is steeds lastiger om goede arbeidskrachten te vinden. Door het omscholen of bijscholen van mensen en op slimme manier hun competenties in te zetten, kunnen familiebedrijven een belangrijke bijdrage leveren aan het versterken van de arbeidsmarkt. Familiebedrijven gaan voor continuïteit en hebben oog voor het belang van hun positie in de samenleving. Familiebedrijven kunnen nog meer dan nu als voorbeeld dienen binnen het MKB. Daar kan en moet de provincie een bijdrage aan leveren"