01 november 2019

Spoedzorg heeft blijvend aandacht CDA Overijssel

Het besluit tot sluiting van de spoedpost in Oldenzaal is genomen. Per 1 januari is op deze locatie geen spoedzorg meer. De minister is van mening dat de zorg betere kwaliteit kan leveren met het sluiten van deze spoedpost. De werkdruk gaat volgens hem omlaag. Wel heeft de minister nadrukkelijk aandacht gevraagd bij SHT voor communicatieproces naar de inwoners van Noordoost Twente. Hier zijn wij het niet mee eens. Wij vinden dat spoedzorg voor iedereen goed bereikbaar moet zijn. Voor mensen uit de steden en ook voor mensen uit de buitengebieden.

In gesprek
Dit betekent niet dat voor het CDA dit onderwerp is afgerond. Integendeel! Op 4 november staat er een gesprek gepland tussen een diverse politieke afvaardiging van 3 gemeenten in Noordoost-Twente en de directie van Spoedzorg Huisartsen Twente (SHT) en zorgverzekeraar Menzis. Ook in de Tweede Kamer blijven onze CDA-collega’s, Joba van den Berg en Pieter Omtzigt, aandacht vragen voor dit onderwerp. “We zullen goed in de gaten houden dat er niet ook op andere plekken in Overijssel spoedzorg locaties worden gesloten”, zegt fractievoorzitter Bouwien Rutten vastbesloten.