13 oktober 2021

Afscheid Moniek Kleinsman, installatie Douwe Prinsse

Ons CDA-Statenlid Moniek Kleinsman heeft vanmiddag afscheid genomen als lid van Provinciale Staten. Dirk van Dijk, de nestor onder de Statenleden, prees Moniek om haar openheid, eerlijkheid, spontaniteit en haar sociale hart. ‘Het was een moeilijk besluit om te stoppen, maar ook een goed besluit om tijd te nemen voor de familie. Alle respect daarvoor.’

Moniek Kleinsman besloot te stoppen als Statenlid omdat zij voorrang geeft aan de zorg voor haar te vroeggeboren zoon Sem.

Douwe Prinsse is ons nieuwe CDA-Statenlid. Hij ondersteunde de fractie al sinds afgelopen februari als burgerlid. Douwe was bijna zestien jaar (2002-2018) wethouder van de gemeente Hardenberg. Hij was daarvoor werkzaam in het onderwijs. Eerst docent in het voortgezet onderwijs, daarna bij de Hogeschool Windesheim. Hij is nu onder meer directeur van RegioOpleiders, een samenwerkingsverband van meerdere onderwijsinstellingen, voorzitter van SportService Overijssel en van het voorzieningenfonds van Het Oversticht.