08 oktober 2015

Alida Renkema koninklijk onderscheiden bij afscheid Provinciale Staten

Alida Renkema heeft tijdens haar afscheid van Provinciale Staten een Koninklijke onderscheiding ontvangen. Dit gebeurde in het bijzijn van haar familie. Ze is benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau. Ze ontving het lintje vanwege haar grote inzet voor het lokaal openbaar bestuur. Als Statenfractie zijn we Alida zeer dankbaar voor haar inzet van de afgelopen jaren.

Alida was sinds 10 maart 2011 lid van Provinciale Staten van Overijssel. Commissaris van de Koning, Ank Bijlveld-Schouten, noemde in haar toespraak o.a. haar belangrijke inbreng op de dossiers wonen, Spoorzone Zwolle, waterbeheer en waterschapsorganisaties. Ook haar bijdrage aan de gastlessen aan leerlingen van scholen in Overijssel werd erg gewaardeerd.

Voordat Alida Statenlid werd, was zij van 2002 tot 2009 gemeenteraadslid in Zwolle, waarvan een aantal jaar fractievoorzitter van het CDA. Ook was zij korte tijd wethouder in Zwolle. Alida neemt nu afscheid van Provinciale Staten vanwege haar benoeming tot wethouder in de gemeente Oldenzaal. WE wensen haar heel veel succes in deze mooie Overijsselse gemeente.