09 oktober 2018

CDA content met investeringen in ‘technologische pareltjes’

Tijdens de Statenvergadering van 26 september is Provinciale Staten akkoord gegaan met investeringen van 17,5 miljoen euro in twee Technologische pareltjes. Het bedrijf Lithium Werks wil een onderzoekscampus vestigen op TechBase Twente waar geld voor nodig is. Ook hebben we ingestemd met het voorstel om te investeren in nationale programma fotonica waardoor onderzoeksapparatuur beschikbaar komt waar verschillende bedrijven gebruik van kunnen maken.

Batterijen en fotonica
Fotonica, een techniek die onder andere chips slimmer maakt, is een groeimarkt. Er is veel kennis in onze provincie over deze techniek. “Omdat de verwachting is dat er alleen maar meer vraag naar fotonische chips komt, is deze investering goed voor de werkgelegenheid in onze provincie. Daarvoor is wel meer onderzoek naar toepassingen nodig. Daar wordt deze investering voor gebruikt. Het bedrijf Lithium Werks gaat een onderzoekscampus bouwen waar direct mensen aan het werk kunnen. Fantastisch. Dit is wat we in gedachten hadden voor Techbase Twente. Daar werken we graag aan mee en daarom zijn akkoord gegaan met de voorgestelde investeringen”, aldus woordvoerder Economie Susan Faal.