18 april 2016

CDA in Salland zoekt stagiaire voor afstudeeropdracht

Periode: september – december 2016 of februari – juni 2017
Met stagevergoeding, een leuke werkplek en een mooie inkijk in de wereld van een politieke organisatie.

De gemeentelijke afdelingen van het CDA in Raalte, Olst-Wijhe en Deventer streven naar een meer op jongeren gerichte verkiezingscampagne. Daarnaast willen de afdelingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 een verkiezingsprogramma dat jongeren als kiezer aanspreekt en uitnodigt om binnen het CDA een actieve rol te willen gaan vervullen.

Opdracht
Geef de CDA-afdelingen in Salland op basis van een onderzoeksrapport strategisch advies op welke wijze ze jongeren kunnen binden aan het CDA; als kiezer, als (bestuurs-) lid, maar ook als toekomstig raads-, Staten en/of Kamerlid.
Product
De CDA-afdelingen in Salland willen het advies als input gebruiken voor het campagneplan en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.
Op te leveren producten
1. Een adviesrapport aan de CDA-Salland afdelingsbesturen (evt met presentatie)
2. Een onderzoeksrapport

Profiel
Wij zoeken een student (HBO/WO) politicologie of bestuurskunde of maatschappijwetenschappen of communicatie of moderne media of recht/juridisch of vergelijkbaar. Bij voorkeur student die woont in of afkomstig is uit Salland. (Cultuur-historische kennis van Salland is een pre.) Ons aanbod: Naast de opdracht biedt het CDA de student een kijkje in de keuken van een landelijke politieke partij (ontmoeting met landelijk bestuur, Statenfractie, gemeentelijke CDA-fracties, waarbij hij/zij een interessant netwerk kan opbouwen, een opdracht kan doen waarmee hij/zij in de publiciteit komt (kan komen) en ervaring kan opdoen in non-profit sector. Een stagevergoeding is van toepassing.

Contact / informatie
Marcel Oosterwegel voorzitter CDA Deventer