11 maart 2015

CDA komt met motie over kruispunt Bos N35

Het CDA in de Tweede Kamer dient morgen in het debat over wegbeheer en verkeersveiligheid een motie in over de aanpak van het kruispunt Bos op de N35 bij Raalte. CDA-Kamerlid Martijn van Helvert geeft hiermee snel gevolg aan de oproep die CDA Raalte en Eddy van Hijum deden tijdens het werkbezoek op 2 maart.

De N35 is van groot economisch belang voor de verbinding tussen Twente en Zwolle. Een ongelijkvloerse kruising van het spoor op de N348 en ongelijkvloerse kruising N35 bij kruispunt Bos zijn van groot belang om de intensivering van het treinverkeer op de spoorlijn Zwolle – Almelo en doorstroming van het autoverkeer op de N35 op te vangen. Voor Raalte is het ook erg belangrijk dat er een veilige verbinding komt voor met name verkeer tussen Raalte – Raalte Noord (met een nog geplande woningbouwuitbreiding van 500 woningen).

Het CDA rekent op brede steun voor de motie in de Tweede Kamer. “Veel partijen hebben de mond vol over het belang van een betere verbinding tussen Zwolle en Raalte. Hopelijk doen ook regeringspartijen VVD en PvdA nu boter bij de vis”, zegt Van Helvert.

Naar verwachting wordt er op dinsdag 17 maart over de motie gestemd.

Bijgevoegd foto bezoek Martijn van Helvert aan kruispunt Bos op 2 maart 2015.

v.l.n.r. Christiaan Schrijver (woordvoerder Bereikbaarheid CDA Prov. Staten), Guus Temmink (fractievoorzitter CDA Raalte), Martijn van Helvert (CDA Tweede Kamerlid) en Eddy van Hijum (gedeputeerde en lijsttrekker CDA)