Verkiezingsdebat
12 maart 2015

CDA-lijsttrekker Eddy van Hijum op de borrel bij ondernemende studentenhuizen

CDA-lijsttrekker en alumnus van de Universiteit Twente Eddy van Hijum gaat donderdagavond samen met de Enschedese kandidaat-Statenleden Rob Engbers en Gerrit Jan van der Veen op de borrel bij ondernemende studentenhuizen in Enschede.

Statenlid Rob Engbers: "Met een krat Ideeënbier gaan we langs bij de studentenhuizen om in hun woonkamer te proosten op ondernemerschap en om door te praten over hoe we op een duurzame manier de komende jaren als provincie bij kunnen dragen aan innovatie en ondernemerschap."

De huizen die bezocht worden zijn Hobbledehoy, UU7, Probitas en Asgard. Laatstgenoemde won afgelopen jaar bij Kennispark Twente de titel meest ondernemende studentenhuis van Enschede.

Lijsttrekker Eddy van Hijum: Als CDA blijven we inzetten op de ondernemende studenten. Voorbeelden als Facebook, Google maar ook dichterbij een Thuisbezorgd.nl en Booking.com laten zien dat innovatie en werkgelegenheid kunnen ontstaan in studentenhuizen. Met getalenteerde studenten, de ondernemende universiteit, Saxion hogeschool, de provinciale betrokkenheid binnen Kennispark Twente, ligt hier een mooi systeem tot vele startups en meer werkgelegenheid."