21 februari 2018

CDA Overijssel blij met verstandig besluit uitstel opening Lelystad Airport

De Statenfractie van het CDA in Overijssel is blij met de beslissing van de minister om het besluit over de opening van Lelystad Airport met een jaar uit te stellen. Woordvoerder Bouwien Rutten is blij met dit besluit, maar benadrukt ook dat er nog veel moet gebeuren voordat het vliegveld open kan. "We vinden dit het enige verstandige besluit dat de minister had kunnen nemen. Er komt lucht in het proces. Er komt meer tijd om het proces op orde te brengen en fouten te herstellen. Het feit dat minister van Nieuwenhuizen deze beslissing heeft durven nemen en daarmee zichtbaar zorgvuldigheid voorop heeft geplaatst, getuigd van respect."

Geluisterd
"Ik ben vooral blij dat er in Den Haag geluisterd is naar de bevolking. Deskundige inwoners hebben feiten aan de orde gesteld die van cruciaal belang zijn. In samenwerking met alle politieke partijen binnen Provinciale Staten hebben we de zorgen van onze inwoners, actiecomités en de politiek aan de kaak gesteld. Al sinds februari 2017 is de CDA fractie hierover met hen in gesprek. Een jaar uitstel is een mooi eerste resultaat voor iedereen die zich hiervoor heeft ingezet" aldus Rutten.