02 januari 2019

CDA Overijssel presenteert verkiezingsprogramma ‘Dichtbij, Duurzaam, Doen’

Het CDA Overijssel heeft op 10 januari haar verkiezingsprogramma gepresenteerd. Het programma met de titel: ” Dichtbij, Duurzaam, Doen, keuzes voor een beter Overijssel’ bevat de ideeën van de Christendemocraten voor Overijssel voor de komende vier jaar. Lijsttrekker Eddy van Hijum is trots op het verkiezingsprogramma: “Het CDA is bij uitstek de partij van de samenleving daarom hebben we ook vertegenwoordigers uit de samenleving gevraagd met ons mee te denken over de inhoud van het verkiezingsprogramma. Ik kijk ernaar uit om met dit programma, dat een sterke focus legt op het versterken van het Overijsselse noaberschap, de provincie in te gaan”.

Samen met Overijssel
Het programma kwam tot stand met hulp van vele Overijsselaars. Leden en niet-leden, werkzaam bij maatschappelijke organisaties of anderszins betrokken bij de Overijsselse samenleving. In verschillende bijeenkomsten werd input opgehaald die ook daadwerkelijk is verwerkt in het verkiezingsprogramma. Daarnaast heeft het CDA alle input die door vele Overijsselse organisaties is toegestuurd met interesse gelezen en waar mogelijk een plek gegeven in het programma. Het verkiezingsprogramma is opgebouwd rond vijf thema. ‘Samenleven in Overijssel’, ‘Bruisende Steden en Vitaal platteland’, ‘Niemand Buitenspel’, ‘MKB motor van onze economie’ en ‘Samen in Beweging’.

SVI
Het verkiezingsprogramma werd gepresenteerd in het clubhuis van vv SVI in Zwolle. Het clubhuis voor de voetbalvereniging is getransformeerd tot buurthuis voor de inwoners van de wijk Zwolle Zuid. Het buurthuis is een centrale plek voor onderlinge nieuwe contacten. Er is ruimte voor een kop koffie, een goed gesprek, sport en bewegen en vrijwilligerswerk. Naast een nieuwe functie voor het gebouw heeft de vereniging ook gezorgd dat gebouw zelf klaar is voor de toekomst door installatie van zonnepanelen en isolatie van de accommodatie. Jongeren met een arbeidsbeperking krijgen bij SVI een kans om werkervaring op te doen. SVI laat in het klein zien waar het CDA op het gebied van sport, duurzaamheid, vrijwilligerswerk en het vergroten van kansen op de arbeidsmarkt naartoe wil en is daarom de aangewezen plek om het verkiezingsprogramma te presenteren.

Het verkiezingsprogramma van het CDA Overijssel is te downloaden op. www.cdaoverijssel.nl/programma