14 november 2018

CDA zet ondergronds brengen hoogspanningskabel IJsseldelta op de agenda

De CDA Statenfractie heeft naar aanleiding van een werkbezoek enkele maanden geleden het ondergronds brengen van de hoogspanningskabel in de IJsseldelta samen met de ChristenUnie geagendeerd voor bespreking. Op 21 november om 14.15 uur gaan we dit onderwerp bespreken in de commissie Milieu en Energie.

Daad bij het woord
Woordvoerder Bouwien Rutten: "Er is nu een regeling van het Rijk die bijdraagt aan het ondergronds brengen van hoogspanningskabels op andere plekken in de provincie. We zouden graag zien dat de provincie en de gemeente Kampen er bij het Rijk op aandringen ook de situatie in de IJsseldelta hierin mee te nemen”. Al jaren is het ondergronds brengen van de hoogspanningsleiding in de IJsseldelta onderwerp van gesprek en wat Rutten betreft is het met de landelijke regeling een mooi moment om de daad bij het woord te voegen.