03 oktober 2016

Inwoners en provincie zetten zich in voor veiligheid N344

Ondanks verschillende maatregelen op de N344 ter hoogte van het kruispunt kruising Oude Molenweg/Oostermaatsdijk en N344 blijven er ongelukken plaatsvinden. Voor het buurtcomité Oude Molen was dit aanleiding om nogmaals met de provincie Overijssel, de gemeente Deventer en de politie om tafel te gaan. Gedeputeerde Staten hebben daarom besloten om naast de korte termijn maatregelen op de kruising Oude Molenweg/Oostermaatsdijk met de N344 ook voor de lange termijn te onderzoeken wat de alternatieven zijn om de verkeersveiligheid verder te verbeteren.

Verkeersveiligheid in eigen omgeving
Het CDA is zeer te spreken over de manier waarop bewoners, provincie en politie dit probleem samen aanpakken. "Het is zeer te waarderen dat mensen zich inzetten voor het verbeteren van de verkeersveiligheid in hun eigen omgeving. We zijn blij dat de provincie de handschoen heeft opgepakt en snel actie onderneemt om de situatie te verbeteren. Voor dit soort situaties hebben we tijdens de Statenvergadering van 28 september 8 miljoen euro beschikbaar  gesteld", aldus burgerlid Bart van Moorsel.

Werkzaamheden
Om de verkeersveiligheid op de kruising Oude Molenweg/Oostermaatsdijk met de provinciale weg N344 (Holterweg) direct te verbeteren komen er op de zijwegen nieuwe strepen en banden om de weg te versmallen. Daarnaast wordt de kruising ingericht als stop kruising met stopstrepen en borden. Langs de provinciale weg worden borden voor het kruispunt geplaatst met daarop ‘gevaarlijke kruising’ en ‘veilige snelheid 50’. De werkzaamheden worden vanaf 29 september 2016 uitgevoerd.