17 november 2015

Jeroen Piksen geeft gastles over respect

Op vrijdag 13 november november gaf Statenlid Jeroen Piksen een gastles over respect op Christelijke basischool De Es in Hellendoorn tijdens Week van Respect. Piksen heeft in zijn les aandeacht besteed aan hoe je respectvol met elkaar om  gaat, maar ook wat respect eienlijk pecies is. In een interactieve les ging hij het gesprek aan met de kinderen van groep 7 en 8 Tijdens de landelijke Week van Respect die van 9 tot 15 november plaatsvond gaven bekende Nederlanders en politici gastlessen over dit thema op basisscholen en middelbare scholen. Juist in deze tijd is het belangrijk om op school samen na te denken over dit thema én er samen mee aan de slag te gaan. De leerlingen van De Es leerden spelenderwijs hoe je vooroordelen kunt voorkomen.

Enthousiast
Jeroen Piksen was na afloop van de les erg enthousiast. "Met heel veel plezier heb ik op de basisschool een les verzorgd over respect. We hebben stellingen besproken en youotube fimpjes bekeken, Ook mochten de kinderen een hoge hoed opzetten en zeggen voor wie men bijzonder veel respect heeft, de hoed afzetten en vertellen waarom. Ik vond heet mooi om te zien hoe deze jonge kinderen al zo goed weten wat respect is en daar al zelf een mening over kunnen vormen".

.