17 november 2015

Maarten Westerduin nieuwe voorzitter CDA Overijssel

Tijdens de Algemene Vergadering van het CDA Overijssel van 19 november 2015 is Maarten Westerduin (44) uit 's-Heerenbroek unaniem gekozen tot voorzitter van de afdeling.

Maarten Westerduin is al zijn hele werkzame leven actief met talentmanagement bezig en was als directeur jarenlang verbonden aan Hogeschool Windesheim. Hij is meermalen betrokken geweest bij de voorbereiding en de begeleiding van de provinciale verkiezingen. Regelmatig heeft hij als expert deelgenomen aan commissies die zijn ingesteld door de Tweede Kamer en is hij betrokken als spreker over onderwerpen als leiderschap, identiteit en zingeving. Daarnaast heeft hij veel ervaring met vrijwilligersorganisaties.
Westerduin is DGA van de Westerduin Holding. Tot voor kort was hij directeur van Snel B.V. Huissen, waarvan de aandelen recent zijn overgenomen door een nieuwe investeerder en ondernemer.

Over zijn motivatie zegt Maarten Westerduin: "Het CDA is voor mij een prachtige partij. De uitgangspunten van het CDA vormen een uitstekende basis om te blijven bouwen aan de toekomst van onze mooie provincie. Daar zet ik mij graag de komende vier jaar vanuit de rol als voorzitter voor in!"

Hein Pieper heeft op 19 november na een zittingstermijn van ruim vier jaar het voorzitterschap overgedragen.