09 april 2020

Pasen is vooral nu het feest van de hoop

We zitten nog heel even in de veertigdagentijd, van oudsher een periode van bezinning. Krijgt nu extra betekenis vanwege de oproep om thuis te blijven om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan, terwijl tegelijkertijd de uitgaansmogelijkheden beperkt zijn. We zijn op onszelf teruggeworpen, door dat thuisblijven, maar we beseffen ook dat we het samen moeten doen. Samen moeten we dat virus de baas zien te worden. Dat gaat ons zeker lukken!

Het wordt een bijzondere Pasen, dat kan niet anders. Voor de mensen die ziek zijn van het coronavirus, soms levensbedreigend ziek. Voor hun familieleden en vrienden, voor degenen die net een dierbare hebben verloren. Zij maken een moeilijke tijd door.

Dat geldt ook voor de mensen in een verzorgings- of verpleeghuis die met deze feestdagen geen bezoek mogen ontvangen en hun dierbaren die toch op een vaak creatieve manier proberen om contact te houden. Voor iedereen die bang is om ziek te worden van het coronavirus.

En natuurlijk voor iedereen die, hoe mooi het paasweer ook wordt, zoveel mogelijk thuis moet blijven. Om de ondernemers die worden getroffen door de maatregelen een hart onder de riem te steken zou het fijn zijn als u lokaal uw inkopen doet, uw paasmaaltijd thuis laat bezorgen of alvast een voucher koopt om op een later tijdstip uit eten te gaan.

Pasen is het feest van Jezus Christus’ wederopstanding, van de hoop. Het is die hoop die we als CDA Overijssel graag met u willen delen. Het kan nog wel even duren, maar op een dag zullen we het leven weer oppakken. Weer gewoon naar het werk, naar school, gezellig uit eten of naar het theater en, als het eenmaal zomer is, op vakantie. Laten we Pasen doorbrengen in het licht van deze hoop!

Bouwien Rutten, Karin van der Toorn, Ben Eshuis, Jerry Blekkenhorst, Susan Faal-Takak, Jeroen Piksen, Moniek Kleinsman, Wim Duitman, Bart van Moorsel, Eddy van Hijum, Roy de Witte, Marieke Blom, Monique Knigge en Karel Platje