09 november 2016

Seniore CDA'ers actief met het thema zorg en wonen

Maandag 7 november kwamen ruim 60 CDA ers in Nijverdal bijeen rondom het thema zorg en wonen. Seniore CDA'ers voelen een grote eigen verantwoordelijkheid op het gebied van wonen en zorg maar dat moet wel mogelijk zijn. Veel lokale initiatieven stranden vanwege gebrek aan financieringsmogelijkheden en regelgeving. Zorgen over woonsituatie Vooral 80 plussers voelen een grote bezorgdheid en angst over hun woonsituatie als er meer zorg nodig is. In het kader van de WMO wordt mensen gezegd te verhuizen naar woningen die er niet zijn. Van gezonde 65 plussers mag echter ook worden verwacht dat men zich actief voorbereid op de volgende levensfase. Ook het hebben van een actief eigen netwerk is primair een eigen verantwoordelijkheid waar men zelf moet in investeren met "halen en brengen". Statenlid Jeroen Piksen kijkt terug op een zinvolle bijeenkomst: "Senioren uiten hun zorgen, maar zijn ook zeer betrokken bij de opgaven waarvoor de samenleving staat: eigen kracht en mee doen waar mogelijk en zorg waar nodig".