12 november 2018

Statenfractie bezoekt Nieuw Sion

Onlangs bracht de CDA Statenfractie een werkbezoek aan het klooster ‘Nieuw Sion’ bij Diepenveen. Enkele jaren geleden verlieten de overgebleven 8 monniken het klooster, dat daarna verkocht werd aan de stichting Nieuw Sion, die met behoud van het oorspronkelijke gedachtegoed van eenvoud, gebed en veldarbeid het klooster een nieuwe toekomst wil geven. Er is gestart met een jongerenklooster en verduurzaming van de monumentale gebouwen. Nu al is er een enorme belangstelling voor bezichtiging en betrokkenheid van het klooster en er zijn honderd vrijwilligers actief. De stichting Nieuw Sion werkt aan de realisatie van hun grote verlangen aan zingeving en religie in evenwicht met de natuur en het milieu. Het CDA voelt zich vanuit het eigen gedachtegoed nauw verbonden met deze opgaven en wil graag met de stichting de mogelijkheden van provinciale betrokkenheid in het kader van verduurzaming, energie, monumentale erfgoederen verder verkennen.