19 februari 2022

Stormachtige werkbezoek Derk Boswijk aan Overijssel

Maar liefst elf werkbezoeken wilde Derk Boswijk, onze landbouwwoordvoerder in de Tweede Kamer, gisteren afleggen in de provincie Overijssel. Hij kwam een heel eind, maar moest zijn tournee aan het einde van de middag helaas toch beëindigen vanwege de storm Eunice. Het is de bedoeling dat hij de resterende werkbezoeken (Geesteren, De Lutte, Hengelo en Rijssen) binnenkort alsnog aflegt.

Boswijk begon op het agrarisch bedrijf van de familie Nijkamp in Deventer, waar hij vertegenwoordigers van de CDA-afdelingen Deventer en Wijhe-Olst sprak.  Daarna ging hij door naar De Slenderhoeve in Zwolle en de komkommerkwekerij IJsselgrow in IJsselmuiden, waar hij in gesprek ging met tuinders en landbouwers over plantgezondheid, duurzaamheid en CO2.

Op het melkveebedrijf Hengel in Kuinre sprak Boswijk met agrariërs en vertegenwoordigers van CDA Steenwijkerland over stikstof, toekomstperspectief en bedrijfsovername. Op de boerderij Eben Haezer in Staphorst woonde hij een presentatie bij van lijsttrekker Henriët Brinkman van CDA Staphorst en directeur Klaas Hokse van Rouveen Kaasspecialiteiten over de toekomst van de landbouw.

In Staphorst bezocht Derk Boswijk het agrarisch familiebedrijf Eben Haezer, terwijl hij bij de familie Roelofs in Lemelerveld sprak met vertegenwoordigers van CDA Ommen en CDA Dalfsen. Het ingekorte werkbezoek bracht hem vervolgens nog naar Daarle voor een gesprek met agrariërs.