07 december 2015

Succesvolle sportbijeenkomst georganiseerd door Moniek Kleinsman

Op 4 december was het eindelijke zover. In nauwe samenwerking met NOC-NSF vond een werkbezoek door het CDA aan sportcomplex Papendal plaats. Statenlid Moniek Kleinsman, CDA lid Michel Sluijs en NOC-NSF organiseerden samen dit werkbezoek. De bijeenkomst moest sport 'in de breedtste zin van het woord' op de politieke agenda zetten.

Sport is meer dan sport alleen, werd gesteld tijdens werkbezoek van het CDA aan NOC*NSF op 4 december. Sport is ook samen leven, normen en waarden leren, je ontwikkelen, gezond leven, willen winnen en leren verliezen. De 30.000 sportverenigingen zijn het cement van onze samenleving. Sport is in die zin de nieuwe kerk. CDA voorzitter Ruth Peetoom kondigde aan om het Sportnetrwerk van het CDA weer nieuw leven in te blazen, na de succesvolle bijeenkomst. Ook levert de dag waardevolle input voor het te schrijven verkiezingsprogramma.

Moniek Kleinsman was na afloop van de bijeenkomst erg enthousiast:  "Ik heb dit event bedacht, omdat ik vond dat je input voor een verkiezingsprogramma uit het werkveld moet halen. Waar kun je dan beter terecht dan bij het NOC NSF. Reden om wethouders, gedeputeerden, fractievoorzitters, raadsleden en betrokken mensen met affiniteit van sport in de breedste zin van het woord uit te nodigen voor deze bijeenkomst. Ik was blij dat ook een bestuurder van zorgverzekeraar Zilverenkruis input wilde leveren. Het doel was om 40 mensen uit het werkveld bij elkaar te hebben, ik was dan ook verrast dat 77 mensen aanwezig waren om te disscussieren over drie verschillende thema’s. Al met al kijken we samen terug op een inspirerende bijeenkomst"

Naast vele politici maakte ook Maurits Hendriks, chef de mission voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro, tijd vrij om deel te nemen aan de deelsessie talentontwikkeling. Ook hij onderstreepte het belang van sport op jeugdige leeftijd. Topsporters starten  altijd bij een plaatselijke vereniging.

Ben je benieuwd naar wat er inhoudelijk is besproken? Lees dan het verslag van deze bijeenkomst.

Lees hieronder een aantal enthousiaste tweets van de deelnemers

Heel tof om vandaag samen met het @nocnsf en @cdavandaag sport op de politieke agenda te hebben gezet! #cdasport pic.twitter.com/CS0Q0AOZd9

— Moniek Kleinsman (@Moniekkleinsman) 4 december 2015

#CDAsport is trending topic. Fascinerend hoe zij als enige politieke partij erin slagen om verenigingsleven met politiek te combineren.

— Mart Roumen (@MartRoumen) 4 december 2015

@Moniekkleinsman organiseert een prachtig werkbezoek bij @nocnsf. Wow! #cdasport pic.twitter.com/wrr6BkfPNb

— Ruth Peetoom (@ruthpeetoom) 4 december 2015