28 maart 2019

Twee CDA’ers met voorkeursstemmen gekozen in Algemeen Bestuur Waterschap Drents Overijsselse Delta

Op maandag 25 maart is de definitieve uitslag bekendgemaakt van de waterschapsverkiezingen voor het nieuwe algemeen bestuur van Waterschap Drents Overijsselse Delta. Het CDA heeft bij de waterschapsverkiezingen in de Drents Overijsselse Delta 3 zetels behaald, dat zijn er twee minder dan in de vorige periode. Twee kandidaten wisten met voorkeurstemmen gekozen te worden.

De 3 zetels van het CDA in het algemeen bestuur worden ingenomen door Henk Oegema uit Dalfsen (20.614 stemmen), Gerrit Tuten uit Raalte (4.758 stemmen) en Miranda Wesselink uit Zwolle (3.528 stemmen). Gerrit en Miranda zijn beide met voorkeurstemmen gekozen.

“Het CDA bedankt alle 42.465 kiezers die hun stem op een CDA-kandidaat hebben uitgebracht. Het vertrouwen van de kiezers gebruikt ze om op een constructieve manier in gesprek te gaan met de andere partijen. We nemen graag weer onze verantwoordelijkheid”, aldus fractievoorzitter Henk Oegema.