22 februari 2018

Werkbezoek CDA Statenfractie aan Giethoorn

Een delegatie van de CDA- Statenfractie bezocht op uitnodiging van de lokale CDA-afdeling Steenwijkerland museum ‘ Olde Maat Uus’ in Giethoorn. Dit museum heeft met o.a provinciale steun een forse uitbreiding gerealiseerd. De aanwezige CDA-raadsleden zijn blij met de warme contacten met de Statenfractie.

Door de goede samenwerking zijn inmiddels mooie concrete resultaten behaald. De corso's hebben subsidie behouden en er is bemiddeld bij de locatiekeuze voor de nieuwe basisschool.
Als nieuwe ambities voor de komende raadsperiode is met de CDA-Statenleden Marco v/d Vegte en Jeroen Piksen gesproken over Openbaar Vervoer, met name voor scholieren. Ook de samenwerking van  bedrijfsopleidingen met technisch mbo-hbo onderwijs is besproken. “Een prima kennismaking in ’t Olde Maat Uus en met goede inhoudelijke discussies”, aldus fractie voorzitter van Steenwijkerland Jan Vredenburg over het werkbezoek aan Giethoorn.  Samen met lokale CDA raadsleden en de voorzitter van de businessclub uit Steenwijkerland bezochten Jeroen Piksen en Marco van der Vegte namens de Statenfractie  de nieuw gebouwde kelder van het Museum Giethoorn.