13 februari 2017

Werkbezoek CDA Statenfractie in teken van transport en toerisme

De Statenfractie van het CDA brengt op 15 februari een werkbezoek aan de gemeente Steenwijkerland. Er staat een bezoek aan het innovatieve familiebedrijf Jan Krediet op de agenda. Naast een rondleiding gaan de Statenleden met vertegenwoordigers van het bedrijf in gesprek over innovatie, bereikbaarheid, werkgelegenheid en maatschappelijk ondernemen. Daarna volgt een ontmoeting met de Businessclub Steenwijkerland in Giethoorn. De businessclub heeft aangeven met de fractie te willen spreken over toerisme, de A-28, uitbreiding industrieterreinen, energievoorziening en de provinciale betrokkenheid bij het MKB.

Midden in de samenleving
De fractie kijkt uit naar het bezoek en hoopt ook uit dit bezoek weer inspiratie te halen om haar rol als volksvertegenwoordiger nog beter te kunnen vervullen.  "Het CDA wil de partij van de samenleving zijn, dat kunnen we alleen maar zijn als we er onderdeel van uit maken," zegt Statenlid en coördinator werkbezoeken Jeroen Piksen.

Hilde Palland
Om het werk als volksvertegenwoordigers goed te kunnen doen, is het voor de fractie belangrijk om te weten wat er in Overijssel leeft en belangrijk wordt gevonden. Met de werkbezoeken, onder het motto “Samen Overijssel” wil de fractie zoveel mogelijk van de Overijsselse samenleving opsnuiven. Alle bezoeken worden samen met de lokale CDA-afdeling georganiseerd. Hilde Palland, nr. 21 op de kieslijst van het CDA voor de komende verkiezingen, woont het werkbezoek ook bij. Zij heeft het MKB en familiebedrijven als belangrijk speerpunt.