26 mei 2015

CDA-Statenfractie bij KASSA

Op uitnodiging van het programma Kassa (BNN-Vara) schoof Bouwien Rutten zaterdag 23 mei aan tafel om in gesprek te gaan over de afvalwaterinjecties van de NAM in Twente. Ook Statenlid Rob Engbers en 30 bezorgde inwoners en lokale politici vanuit de gemeente Dinkelland, gemeente Oldenzaal en gemeente Tubbergen waren bij de opnames in Hilversum aanwezig.

Door de waterinjecties kampen verschillende aanwonenden van de NAM locatie in Rossum met gevolgschade, scheuren en verzakkingen aan hun woonhuizen. Ook is men niet overtuigd dat deze injecties geen gevaar opleveren voor het milieu. Helaas waren zowel de NAM als minister Kamp niet in de studio; zij hadden zich via e-mail afgemeld. Wel was Pieter Heertema in aanwezig; advocaat van ruim 400 getroffenen van de gaswinning in Groningen.

De uitzending is terug te zien via http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/bewoners-rossum-bezorgd-over-afvalwaterinjecties/speel/1/