01 mei 2015

Coalitieakkoord en gedeputeerden

Afgelopen week heeft de CDA-Statenfractie unaniem op voorstel van de vertrouwenscommissie Eddy van Hijum en Hester Maij als de beoogde gedeputeerden genoemd.

Vrijdagochtend 1 mei, zijn zij, met de overige kandidaten (VVD Monique van Haaf, D66 Erik Lievers en CU Bert Boerman) voorgesteld.

Ook is het coalitieakkoord 'Overijssel Werkt!' gepresenteerd, waarin de coalitiepartijen met de Statenfracties, de Overijsselse inwoners en samenwerkingspartners aan de slag kunnen. De belangrijkste speerpunten zijn werkgelegenheid, bereikbaarheid, duurzaamheid, ruimtelijke ontwikkeling, natuur en landbouw. Het is een akkoord op hoofdlijnen, waar gezamenlijk invulling aan gegeven wordt, waarbij de samenleving een belangrijke rol speelt.

Het CDA dankt de coalitiepartners en formateur René Paas voor het resultaat dat er nu ligt.

Woensdag 20 mei wordt er tijdens de PS-vergadering gesproken en definitief besloten over het coalitieakkoord en het beoogde college van GS.