29 mei 2017

Oud-fractievoorzitter CDA Almelo Roel Koetsier overleden

Oud-fractievoorzitter CDA Almelo  Roel Koetsier overleden

Maandag 29 mei 2017 is oud-fractievoorzitter Roel Koetsier (1932) overleden, hij was eveneens statenlid in de provincie Overijssel (1978-1982).

Met zijn heengaan nemen wij afscheid van een prominent en markant politicus. Van 1974 tot 2002 was Roel Koetsier lid van de gemeenteraad van Almelo, waarvan 20 jaar fractievoorzitter.

Roel Koetsier was een CDA’er in hart en nieren. Zijn betrokkenheid bij de mensen om hem heen was groot. Hij wilde midden in de samenleving staan en vervulde deze rol, naast zijn raadslidmaatschap, ook in verschillende bestuursfuncties. Onder andere als voorzitter van het Almelo’s Christelijk Mannenkoor en met diverse kerkelijke functies binnen de Grote Kerk Almelo.

Voor het CDA Almelo was Roel een echte pater familias. Standvastig en trouw droeg hij de christelijke waarden van het CDA uit. Hij probeerde daarin zoveel mogelijk consensus in de fractie en de raad te krijgen om plannen te realiseren en de uitgangspunten van het CDA uit te dragen. Zijn natuurlijke kracht was verbindingen te leggen met respect voor ieders standpunt. Als leidraad hanteerde hij dat het CDA er moet zijn voor de mensen en dat naar hen geluisterd moet worden.

In Roel Koetsier verliezen wij een sterke persoonlijkheid en betrokken CDA’er. Wij gedenken hem met genegenheid en wensen zijn kinderen en naasten Gods kracht toe om dit verlies te dragen.

Roel Koetsier is 84 jaar geworden.