13 oktober 2017

CDA Dalfsen peilt het bruisen in Nieuwleusen

“Politiek, laat je zien!” is de oproep van de aanwezigenIn het kader van haar verkiezingsprogramma, is het CDA Dalfsen onder de noemer ‘Bruisende Kernen’ al op bezoek geweest in Hoonhorst en Nieuwleusen. Tijdens deze avonden is de lokale CDA-afdeling in gesprek gegaan met de inwoners, lokale instellingen, verenigingen en organisaties om zo input voor het verkiezingsprogramma te verzamelen.

Eén van de belangrijkste punten die tijdens de bijeenkomsten is meegegeven, is dat de kernen beter kunnen worden gestimuleerd. Denk aan lokale (dorps)ondersteuning op zowel het gebied van zorg als ook het handhaven van het gemeentelijke loket. Tegelijkertijd kan de gemeente meer aan de kernen zelf overlaten. De kernen kunnen meer verantwoordelijkheid dragen, waarbij de gemeente hoogstens een faciliterende rol aanneemt: er moet meer ruimte zijn voor eigen initiatief! Daarbij zou het vrijwilligerswerk nog meer kunnen worden gestimuleerd en gewaardeerd.

Verder is er uitgebreid stilgestaan bij extra mogelijkheden (voor ondernemen) in de vrijkomende agrarische gebouwen in het buitengebied. Hierover zijn de meningen verdeeld, maar één ding is duidelijk: het moet passen in het landelijke gebied, dus geen industrie naar de buitengebieden.

De aanwezigen waren unaniem van mening, dat de Dalfser politiek zich meer moet laten zien in de dorpen. Het CDA Dalfsen doet dit bijvoorbeeld nu door naar alle kernen te gaan, maar ook dit kan natuurlijk altijd meer.

Aan het eind van de avond bedankte Nieuwleusener raadslid Roel Kouwen de aanwezigen voor hun komst en waardevolle bijdrage. Het CDA Dalfsen is blij met de inbreng over de verschillende onderwerpen en gaat hiermee aan de slag voor het verkiezingsprogramma!

Wilt u ook graag meepraten en uw mening geven? Kom dan naar één van de volgende CDA-bijeenkomsten:

• Donderdag 19 oktober in de Trefkoele in Dalfsen
  • Dinsdag 24 oktober in de Wiekelaar in Oudleusen
  • Woensdag 1 november in de Mozaïek in Lemelerveld

De avonden beginnen om 20:00, inloop vanaf 19:45. U bent van harte welkom!