Anouk Zwakenberg-Hoogenboom

Lemelerveld

Dagelijks leven
Anouk Zwakenberg woont al haar hele leven in het mooie Lemelerveld. Ze is de trotse moeder van drie leuke meiden en al bijna 25 jaar getrouwd met Paul. In het dagelijks leven is Anouk werkzaam bij de gemeente Hellendoorn als coördinator Participatiewet. Daarvoor heeft ze diverse functies uitgeoefend binnen sociaal domein op het gebied van de jeugdzorg, Wmo, participatie, armoede en schulden.

Naast haar werk is Anouk altijd actief (of geweest) bij de sportvereniging, school, kerk, Rode Kruis, hospice en bibliotheek.

Daarom CDA
Anouk wil graag de politiek in, omdat ze de mensen om zich heen wil vertegenwoordigen en haarzelf voor hen wil inzetten. Aan het CDA vindt zij mooi dat er ruimte is voor verschillende ideeën in de lokale kernen. Dit alles met het uitgangspunt dat mensen worden geholpen en met plezier kunnen wonen en werken. Anouk is ervan overtuigd dat dit ook echt het verschil kan uitmaken voor mensen.

Hart voor…
Als persoon wil Anouk zich hard maken voor het versterken van de werkgelegenheid, bereikbaarheid en mobiliteit. Een sterk verenigingsleven en een goede dienstverlening voor inwoners en bedrijven. Kortom: ‘Goed en gezond wonen en leven voor al onze inwoners’ daar gaat Anouk voor! Samen kunnen we veel bereiken: samen denken, delen doen!

Favoriete kernwaarde
Gespreide verantwoordelijkheid. Verenigingen, bedrijven en mensen het vertrouwen geven om te doen waar ze goed in zijn! Dit zorgt voor een sterke sociale samenleving, waarin iedereen meetelt.

Vrije tijd
In haar vrije tijd vindt Anouk het leuk om samen met mijn gezin, familie en vrienden gezelschapspelletjes te spelen. Verder vindt ze het heerlijk om een feestje te vieren en met vrienden op pad te gaan. Daarnaast kan Anouk volop geniet van een heerlijke zonvakantie of een lekkere fanatieke wintersportvakantie.

Mooiste plek in Dalfsen
Om te kunnen genieten van alle mooie plekjes in en om Lemelerveld pakt Anouk graag de fiets of trekt ze haar wandelschoenen aan! Wat een genot om in zo’n prachtige omgeving te wonen. Voor Anouk is er dus niet één speciale plek!

Actiepunten

“Als Lemelervelds kandidaat zet ik me graag in voor u!”

Mijn actiepunten zijn:

• Een betaalbaar huis voor iedereen. In deze gekte op de woningmarkt snel meer woningen voor onze starters en senioren. Langer zelfstandig, fit en vitaal wonen in elke kern.
  • Goed ondernemersklimaat met behoud van werkgelegenheid en goede mobiliteit met veilige en aantrekkelijke fietsroutes en goed openbaar vervoer.
  • Goede zorg voor jong en oud. Stimuleren gezondheid, sport, bewegen en ontmoeting voor iedereen. Iedereen doet mee!
  • Goed onderwijs voor iedereen. Scholen zorgen voor leefbaarheid in elke kern.