11) Francien Bekius-ten Dam

Dalfsen

Dagelijks leven: Wat doe je in het dagelijks leven?
Francien Bekius- ten Dam is geboren in Nieuwleusen en sinds haar 3e woonachting in het mooie Dalfsen. Ze is een trotse moeder van twee prachtige zoons van 16 en 20 jaar.
Na 29 jaar getrouwd te zijn geweest werd zij een jaar geleden onverwachts weduwe.

Met de hond "Bentley” maakt het gezin vele kilometers in de bosrijke omgeving van Dalfsen.
In het dagelijkse leven is Francien werkzaam bij het UWV Werkbedrijf en maakt tevens onderdeel uit van het Leer en Werkloket als Adviseur en CTC-tester. Daarnaast is zij eigenaar van EBS Graphics waarin zij al haar creatieve ideeën kan omzetten naar allerlei soorten van reclame.

Francien verricht diverse mantelzorgtaken en maakt deel uit van het ouderpanel Sport & Bewegen Landstede. Ook steunt zij diverse initiatieven en meerdere goede doelen.

Daarom CDA
Vanuit huis is Francien opgegroeid en opgevoed met het CDA-gedachtegoed. Er zijn voor de medemens waar nodig en zorgen voor een goed en gezond leefklimaat voor alle mensen en alle dieren.

Francien is wars van polarisatie en onrecht. Iedereen doet mee in een samenleving waar niet iedereen gelijk is maar wel gelijkwaardig!

Hart voor...
Als persoon wil Francien zich hard maken voor de jongvolwassenen in de gemeente Dalfsen.
Zij maken de toekomst, maar kunnen het niet alleen. Zij hebben recht op een veilige leefomgeving en straks een plek om te kunnen wonen. Daar horen ook goede sportfaciliteiten, uitgaansgelegenheden, een eigen plek om te recreëren en goede medische zorg voor jongvolwassenen met lichamelijke of psychische problemen bij.

Hondenbelasting? Nee, wat mij betreft niet, ik maak mij hard voor het afschaffen van de hondenbelasting. Niet meer van deze tijd!

Trots op onze lokale ondernemers! Onder dat motto maakt Francien zich hard voor de ondernemers in de gemeente Dalfsen. Wat dat betekent voor jou? Denken in mogelijkheden, out of the box, ga in gesprek, kansen creëren, een toekomst na corona. Goede bereikbaarheid en een bruisend winkelbestand/ondernemersbestand maakt Dalfsen uniek.

Favoriete kernwaarde
Solidariteit. Samen betrokken zijn maakt dat je nooit alleen komt te staan in welke situatie je ook zit.

Vrije tijd
Samen met haar jongens, familie, vrienden een hapje en een drankje nuttigen. Lekker lunchen met collega's. Ze houdt van een geintje en goede humor.

Voetbal kijken, motorsport, autorijden, muziek, dansen, popconcert of festival bezoeken, wandelen en ravotten met de hond.

Mooiste plek in Dalfsen
Maak wat krom is recht, behalve onze prachtige Vecht! Voor mens en dier is de Vecht een prachtige rivier wat sprankelt van schoonheid in alle jaargetijden