Miriam Veldkamp-Bot

Hoonhorst

Dagelijks leven
Miriam is thuis te vinden als moeder van vier kinderen en echtgenote van Jan. Ze is parttime werkzaam als verpleegkundige en Hartfunctielaborant (in opleiding) in het ziekenhuis. In Hoonhorst is Miriam actief bij volleybal, toneel en het Rode Kruis.

Verder is Miriam christelijk betrokken bij de PKN-gemeente in Dalfsen waar ze actief is bij de kindernevendienst. En natuurlijk kun je haar op de markt vinden op zoek naar brood, fruit en koffie met een praatje (ben altijd te laat thuis!).

Daarom CDA
Voor Miriam staat het CDA voor een waarde(n)vol midden met als solide basis de Christelijke identiteit. Wars van polarisatie en op zoek naar contact met zowel de linker- als de rechtervleugel. CDA: omdat deze politieke partij serieus op zoek is naar concrete thema's om verbinding met burgers te maken, waardigheid te borgen en onderlinge solidariteit te bevorderen.

Hart voor…
Het sociaal domein en de medisch ethiek zijn onderwerpen die kunnen rekenen op de aandacht en inzet van Miriam.

Favoriete kernwaarde
Solidariteit is haar favoriete kernwaarde. Dit vindt Miriam hard nodig om te komen tot verbinding in onze diverse en veelomvattende maatschappij: met en voor elkaar!

Vrije tijd
Het Vechtdal is een prachtige omgeving om te fietsen en te wandelen. In Hoonhorst is er altijd wel wat te doen. Miriam verheugt zich altijd weer op de vele activiteiten die er in het dorp georganiseerd worden (ben alweer te laat thuis!). En lezen is voor haar een basisbehoefte (komt dat even mooi uit in de raad!) met op de bank "De Toverberg" van Thomas Mann.

Mooiste plek in Dalfsen
Hoonhorst is een prachtig dorp met uitzicht op de weilanden en de beschutting van het bos in de rug: dit is voor Miriam de mooiste plek in de gemeente Dalfsen!