26 mei 2017

Henk Groothuis lijsttrekker CDA-Deventer

Het CDA in Deventer heeft op maandagavond 22 mei unaniem in het cultuurhuus Braakhekke te Bathmen Henk Groothuis gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezing 2018-2022.

Al eerder besloten de leden Frits Rorink als wethouderskandidaat te willen voordragen bij een eventuele deelname aan een te vormen college.

Speciale gast in Bathmen was het kersverse Tweede-Kamerlid Maurits von Martels uit Dalfsen die geanimeerd vertelde over zijn eerste ervaringen als Kamerlid en zijn ambities op de onderwerpen waarvoor hij binnen de CDA-fractie aan de lat staat. Een van deze dossiers is de spoorinfrastructuur, waarbij de CDA leden uit Colmschate en Bathmen von Martels van relevante input en adviezen konden voorzien. Wethouder Frits Rorink en fractievoorzitter Henk Groothuis namen de leden mee in de actuele Deventer politiek en Statenlid Bart van Moorsel sprak over de aandacht van het CDA Overijssel voor de gevolgen van de uitbreiding vliegveld Lelystad, de geluidsbelasting A1 in Bathmen en de veiligheidsmaatregelen die worden getroffen op het kruispunt in Oude Molen.