15 februari 2022

Ansje Kievit - Bos van FC RDC verguld met Valentijnsboeket

Valentijnsdag, een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen of kaarten, wordt ieder jaar op 14 februari gevierd.  Ook bestaat er de traditie dat men een bloemengroet of een kaartje stuurt aan mensen die men dankbaar is of op wie men bijzonder gesteld of verliefd is. Traditiegetrouw besteedt CDA Deventer op Valentijnsdag aandacht aan mensen of organisaties die zij dankbaar zijn. Ook dit jaar zijn er Valentijnsboeketten uitgedeeld aan mensen die volgens de CDA-ers veel betekenen voor de gemeente Deventer.

Bij voetbalvereniging FC RDC zetten we een van de vele vrijwilligers in het zonnetje. Ansje Kievit-Bos is al jarenlang een van de drijvende krachten achter de jeugdafdeling en het meidenvoetbal. Samen met haar man Henk zorgt ze ook jaarlijks voor de grote logistieke operatie om alle teams van de juiste kleding te voorzien. Ook voor het schoonmaken van het clubhuis is ze vaak in de weer en de afgelopen tijd zorgde ze ook nog voor Corona checkers bij de deur. Kortom een echt clubmens. Ansje verdient dit jaar nog extra een Valentijnsbloemetje omdat ze geconfronteerd werd met forse lichamelijke klachten en desondanks onverminderd inzet voor haar club in de wijk Borgele. De bloemen werden haar overhandigd door kandidaat raadslid voor CDA Deventer Marcel Evers