17 augustus 2013

Ex-D66 wethouder krijgt elke maand € 5692,15 van de gemeente Deventer

Ex-wethouder Marleen Huizingh van D66 blijkt nog steeds te profiteren van haar riante wachtgeldregeling van de gemeente Deventer. Blijkbaar heeft ze nog geen baan gevonden en dus strijkt ze elke maand netjes € 5692,15 op.
Inmiddels woont ze allang niet meer in Lochem maar is ze ingetrokken bij haar nieuwe liefde in een riant optrekje met zwembad in Heemstede.

2012 was echt het jaar van D66. De feiten nog even op een rijtje:

·         Wethouder Marc Jan Ahne kwam er al binnen twee jaar na de start van deze coalitie achter dat het burgermeesterschap van kleine Ommen toch wel veel leuker is dan het wethouderschap in ons mooie Deventer. Jammer was dat hij vlak voor zijn vertrek de gemeenteraad even niet verteld had hoe (slecht) de gemeentelijke financiën ervoor stonden.

·         Toen werd Marleen Huizingh binnengehaald. Ze was het helemaal! Slim, innemend en hardwerkend. Bright young woman! Je kunt D66 niet verwijten dat Huizingh nu nog steeds het wachtgeld opstrijkt (daar balen zij ook van) maar wel dat je een alleenstaande vrouw opzadelt met een baan van 80 uur per week. Iedereen met een klein beetje verstand kan je vertellen dat dat mis gaat. En dat ging het.

·         Toen zou Patrrick Sonneveld komen. Nou, die kwam niet. Tijdens de stemming voor zijn wethouderschap kreeg hij maar 13 van de 37 stemmen. Dat was niet alleen het werk van de oppositie, ook veel leden van de coalitie pruimden hem niet.

·         Opvallend (en gelukkig maar): de kandidaat waar D66 uiteindelijk mee kwam kreeg wel royale steun.