23 juni 2022

Ilse Duursma geïnstalleerd als wethouder namens het CDA in Deventer

Ilse Duursma (58), tweede van links op de foto, is tijdens de raadsvergadering op 22 juni geïnstalleerd als wethouder. De CDA-fractie heeft haar voorgedragen als kandidaat voor deze functie. Zij is een ervaren bestuurder en was wethouder in Dinkelland. Daar heeft zij zich de afgelopen acht jaar als wethouder ingezet voor het sociaal domein en daarbij de transitie in goede banen weten te leiden. Daarnaast heeft zij zich ingezet voor onderwijs, cultuur en de leefbaarheid van wijken, dorpen en buurten. Ook heeft zij regionaal veel betekend voor publieke gezondheid en preventie in de regionale samenwerkingsverbanden SamenTwente en Twentse Koers. Ilse is getrouwd en heeft twee volwassen kinderen. Zij heeft inmiddels woonruimte in Deventer gevonden. Namens het bestuur van CDA Deventer heeft Bert Peters haar een mooi boeket bloemen uitgereikt en haar veel succes gewenst.