06 maart 2018

Kamerlid Pieter Omtzigt steekt samen met CDA Deventer handen uit de mouwen

Bankjes en moestuinbakken voor Noorderbrug tijdens NL Doet

Net als elk jaar steekt CDA Deventer de handen uit de mouwen tijdens de landelijke actie NL Doet. Tijdens NL Doet helpen duizenden vrijwilligers organisaties met allerhande klussen. CDA Deventer heeft Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt bereid gevonden dit keer een handje mee te helpen.

Pieter Omtzigt zal vrijdag 9 maart samen met het CDA Deventer gaan klussen in het wooncomplex voor doven en slechthorenden De Noorderbrug, naast treinstation Colmschate. Doven en slechthorenden wonen daar in een eigen appartement.

De Noorderbrug wil twee balkons gebruiken als extra recreatiemogelijkheid. Tevens wil De Noorderbrug meer moestuinbakken op hoge poten. Deze bakken zijn bedoeld voor de rolstoelgebruikers. Zo kunnen zij hun eigen groenten of kruiden kweken.

CDA Deventer en Pieter Omtzigt gaan ze daar bij helpen. Doel is om op elk balkon twee bankjes te maken en de moestuinbakken in elkaar te zetten. De CDA’ers in het gezelschap met twee linkerhanden, gaan intussen met bewoners appeltaarten bakken. Deze taarten zullen aan het einde van de middag, rond 16.00 uur, onder het genot van een kopje koffie worden opgegeten door de vrijwilligers en de bewoners.

CDA Deventer nodigt u van harte uit om de klusmiddag bij De Noorderburg met Pieter Omtzigt bij te wonen (of mee te helpen!). Het klussen begint om 13.00 uur.