13 maart 2017

Zorg Award voor Ursula Groeneveld

Alle veranderingen de laatste jaren in zorg en welzijn waren de reden om de koppen bij elkaar te steken. Want er veranderd veel, mensen willen langer thuis wonen, maar welke voorzieningen zijn er dan in ons dorp? Kun je daar op een prettige manier oud worden en zijn er voldoende gelegenheden om elkaar te ontmoeten? Met deze vragen is in het project Samen Welzijn gestart in Tilligte, Weerselo en Noord Deurningen.

Ursula heeft aan de wieg gestaan van Samen Welzijn. Ze heeft in Tilligte het huiskamerproject in Terra Nova opgestart, maar ook de verbinding gelegd met Noord Deurningen en Weerselo. Vanuit het huiskamerproject wordt er verder gedacht over wat ouderen nodig hebben om in het eigen dorp prettig te kunnen wonen. Hoe kun je zorgen voor ontmoeten in je eigen dorp.

Pieter Omtzigt van het CDA heeft zaterdagmiddag in Tilligte de zorg award aan Ursula Groeneveld uitgereikt. Veel inwoners waren aanwezig tijdens de uitreiking. In Terra Nova was voor alle vrijwilligers tijdens NL Doet een lunch georganiseerd. Ursula Groeneveld was volledig verrast door de aandacht voor haar vrijwilligerswerk. Maar een veel gehoorde opmerking was: Volledig verdiend!

De zorg award is een blijk van waardering van het CDA voor iemand die opvalt in zorg en welzijn. Er zijn 10 zorg awards in Nederland gesigneerd door Sybrand Buma.

CDA Dinkelland