Op 16 juni 2022, tijdens de ledenvergadering van CDA Dinkelland, werd aan Ben Bodde uit Ootmarsum de gouden CDA-speld overhandigd. Daarnaast zijn Romy Breukers en Ellen Loohuis afgezwaaid en treedt Gijs Broekhuis toe tot het bestuur.

Onderscheiden met goud
Uit handen van fractievoorzitter Marc Smellink ontving Ben Bodde het kleinood en de bijbehorende oorkonde. ''Ben was dertig jaar bestuurslid. Eerst voor CDA Ootmarsum, daarna voor Dinkelland’’, vertelt voorzitter Ellen Spekhorst. Als bestuurslid en jarenlange campagneleider was hij actief voor de vereniging. ‘’Zijn credo is: hoe leg ik het mijn kinderen uit, graag in Jip-en-Janneketaal. Dat kenmerkt Ben. Dichtbij, betrokken en sociaal.’’

‘’Ben heeft veel voor het CDA betekend en daar zijn wij trots op. Als blijk van grote waardering voor decennialange inzet en betrokkenheid heeft het CDA besloten je te onderscheiden met de gouden speld’’, sluit Spekhorst af.

Bestuurswisseling
Romy Breukers en Ellen Loohuis treden af. Romy heeft zich, na haar raadslidmaatschap, ruim vier jaar als bestuurslid ingezet. Ellen Loohuis verlaat het bestuur omdat ze is verkozen tot gemeenteraadslid. ‘’Romy en Ellen zijn wij dankbaar voor hun tomeloze inzet en enthousiasme voor onze vereniging’’, vertelt Spekhorst. ‘’CDA Dinkelland is de meest jonge partij in Dinkelland. Daarom ben ik erg trots om mede te delen dat Gijs Broekhuis toetreedt tot het bestuur van CDA Dinkelland.’’ Gijs (21) komt uit Ootmarsum en is student Bestuurskunde aan Saxion Hogeschool.