CDA Dinkelland stelt schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders over beheer van de wolf. Begin maart zijn er in onder andere Rossum en Losser meerdere waarnemingen van wolven geweest. Dit heeft voor onrust onder inwoners gezorgd. ‘’We willen de natuur en andere dierpopulaties in stand en evenwicht houden’’, stelt CDA-raadslid Guus Tijdhof.

CDA Dinkelland is blij met het herstel van verschillende flora en fauna, maar pleit voor het beheer van de wolf. ‘’Er moet rekening worden gehouden met andere diersoorten, vee en mensen’’, legt Tijdhof uit. "We willen voorkomen dat de wolvenpopulatie te groot wordt en er overlast ontstaat of andere diersoorten worden bedreigd.’’

De CDA’ers vragen het college van B&W om in gesprek te gaan met andere gemeenten en de provincie om te kijken of het beheer van de wolf mogelijk is. Ook vraagt het CDA hoe de Nederlandse plannen voor beheer en bescherming zich verhouden tot die van andere Europese landen, bijvoorbeeld Duitsland.

CDA Dinkelland benadrukt dat het behoud van de natuur en de biodiversiteit belangrijk is, maar dat dit wel op een verantwoorde manier moet gebeuren. "We moeten ervoor zorgen dat alle diersoorten een plek hebben in onze natuur, en dat we tegelijkertijd de veiligheid van huisdieren, vee en inwoners kunnen garanderen," aldus Tijdhof. Het college van B&W zal de schriftelijke vragen van CDA Dinkelland binnen dertig dagen beantwoorden.