CDA Dinkelland dringt bij het college aan op een oplossing om de verkeersveiligheid van de Bornsestraat te verbeteren. ''De veiligheid van de Bornsestraat in Weerselo en Saasveld is al jaren een punt van aandacht'', laat Nick Nieuwe Weme weten.

Sinds de ruilverkaveling in de jaren 80 is dit onderwerp vaak aan de orde geweest. ''De aanwonenden hebben het vorig jaar weer bij de gemeente Dinkelland onder de aandacht gebracht. De gemeente heeft daarop een enquête onder de direct aanwonenden gehouden'', constateert Nieuwe Weme. Op 21 december 2022 is de uitkomst van deze enquête besproken met de aanwonenden ook indirect aanwonenden. ''Hieruit hebben wij begrepen dat de gemeente een onderzoek wil opstarten om de veiligheid van de Bornsestraat te verbeteren. Daarbij zou het onderzoeken van de mogelijkheden voor een (vrijliggend) fietspad één van de onderzoeksonderwerpen zijn.''

De CDA-fractie wil van het college de restultaten van de enquête ontvangen. Daarnaast wil de fractie weten in hoeverre er een onderzoek komt naar de mogelijkheden om de verkeersveiligheid van de Bornsestraat te verbeteren. Ook willen zij weten in hoeverre aanwonenden worden betrokken en wanneer de resultaten bekend zijn. Het college moet de vragen binnen dertig dagen beantwoorden.