CDA Dinkelland wil van het college weten hoe het op dit moment met ondernemers in Dinkelland gaat en hoe zij door de overheid worden ondersteund. ‘’Er zijn signalen dat ondernemers tussen wal en schip dreigen te vallen. Daar willen we meer over weten’’, legt CDA-raadslid Jeannette Paus uit.

Deze week stond in TC Tubantia een artikel over een horecaondernemer in Ootmarsum, woonachtig in Duitsland, die door de regels voor coronasteun tussen wal en schip dreigt te vallen. Zowel de Duitse als de Nederlandse overheid wijzen naar elkaar. ‘’Er wordt aangegeven dat duizenden ondernemers in de grensregio niet voor steun in aanmerking komen’’, vertelt Paus. ‘’Wij willen weten om hoeveel ondernemers het in Dinkelland gaat en wat de overheid doet om hen te ondersteunen.’’ De gemeenteraad heeft vaker aandacht gevraagd voor de situatie van ondernemers in deze coronacrisis.

De CDA-fractie wil van de wethouder weten of er ook ondernemers zijn die op andere manieren tussen wal en schip vallen en of de gemeente zich inzet om deze ondernemers te vinden en ondersteunen.