Op 22 juni 2021 heeft de raad ingestemd met het centrumplan Ootmarsum. ''Voor de CDA-fractie is het altijd van belang geweest dat alle stakeholders uit Ootmarsum betrokken zijn bij de plannen, maatregelen, evaluaties en vervolgacties'', legt CDA-raadslid Erik Hemmer uit.

''Met stakeholders bedoelen we in ieder geval de inwoners, ondernemers, kerken en alle andere partijen/doelgroepen die in het centrum opereren.'' Vanuit de media en de samenleving ontvangt de CDA-fractie momenteel veel signalen en vragen over de voortgang van het centrumplan en deze gesprekken. Tijdens het vragenhalfuur van 7 september 2021 heeft de fractie van het CDA aan de wethouder gevraagd om duidelijkheid te geven over het proces en de uitvoering van het centrumplan in Ootmarsum en hoe de communicatie en participatie verloopt.